Re: Wydajny i cichy zestaw dla programisty

Autor: Maciek <imorthorn_at_wp.pl>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 15:31:53 MET DST

> [...]
> najgorszy)
> oraz CICHA.
>
> Grafika mało istotna, byle by pociągnęła 1680x1050 i miała DVI.
>
> Dostałem taką propozycję - co o niej sądzicie?
>
> PROCESOR CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHz LGA775 BOX
> ASUS P5K IP35 S775 (DDR2/PCX/GL)
> PATRIOT DDR2 2048MB PC800 DUAL 2 x 1024 CL4 EP LLK
> GIGABYTE GeForce 8600GTS 256MB DDR3/128bit TV/DVI PCI-E (675/2000)
> Seagate Barracuda ES; 320GB, Serial ATA/300, 7200RPM, 16MBcache, NCQ
> OBUDOWA CHIEFTEC (BH-02B-B-B) 400W
> DVD-REC LITEON LH-20A1S DL/RAM SATA CZARNY BULK

Grafike wywalić, a jeśli ten ktoś kto proponował Ci tą kartę wie że to
komputer dla programisty to podzękować temu komuś i kupić gdzieś indziej.
Pewnie wysytarczy grafika zintegrowana (wtedy inna płyta bo ta chyba nie ma)
ale na 100% nie jestem pewnien - wziąłbym więc co mają najtańsze w sklepie
co ma DVI.

> Pamięć na pewno muszę zwiększyć do 4GB.

No dużo zależy też co tam będzie programowane - ale powiedzmy ze moze sie
przydać.

> Co jest warta ta obudowa? Podobno zasilacz ma cichy, ale czy także dobrze
> tłumi np. hałas dysków?

Zasilacz za mocny IMHO, coś tanszego cichszego. Obudowa fajna, wygodna -
szczególnie jeśli zamierzasz często ją otwierać i coś w środku zmieniać. Ale
zupełnie zbędna programiście.
Raczej nie liczyłbym na jej właściwosci tłumiące - prędzej mata wyciszająca
wklejona do tańszej obudowy.

> Co do dysku - seagate czy jakiś samsung?

Pare miesiecy temu poleciłbym samsunga, czy coś się zmieniło nie wiem. Ale
nie sądzę.

> Sprzęt nieobciążony ma być cichy (prawie jak notebook).

To bym wziął pasywnie chłodzoną grafike.