Re: Klawiatura USB v PS/2

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 30 Sep 2007 - 02:06:00 MET DST

** zaemka <zaemka@wp.pl> wrote:

> klika?em ale nigdzie nie znalaz?em i mam takie lamerskie pytanko: musz? kupi?
> klawiatur?+mysz i doradzaj? wej?cie USB, w czym klawiatury USB s? lepsze od
> PS/2 ?

- można je połączyć szeregowo (w sensie podpinasz klawiaturę pod port USB w
  komputerze, a mysz do klawiatury)
- lepsze klawiatury na USB mają wbudowany pasywny hub USB - czyli możesz do
  nich podpiąć np. myszkę (j.w.) albo pendrive czy cokolwiek (nie wymagającego
  zasilania aktywnego) bez nurkowania pod biurko
- nowsze konstrukcje często mogą już nie mieć złącz PS/2 bo poza podpinaniem
  myszki i klawiatury to do niewielu innych rzeczy się nadają

W sumie innych zalet nie widzę. Z wad/zalet PS/2 to tak:

- urządzenia HID na USB (klawiatury/myszki) mogą być źle (t.j. wcale)
  obsługiwane przez starsze układy BIOS (nie będzie działać w BIOS) czy starsze
  oprogramowanie (np. DOS, nie wiem jak ze starymi wersjami Windows)
- jeżeli już masz złącza PS/2 to możesz je wykorzystać zamiast zajmować USB,
  ale jak już napisałem dobra klawiatura (taką polecam) ma wbudowany hub USB
  duplikujący porty