Re: Temperatura dysku - niepokojące wskazania

Autor: Radoslaw F <radoslaw_at_poczta.emitel.pl.NO_SPAM>
Data: Fri 28 Sep 2007 - 17:19:34 MET DST

Dnia 2007-09-28 17:02, Użytkownik Piotr W. napisał:

> Bardzo możliwe.
> Odpaliłem program Dtemp na dwóch kompach z WD, które to kompy odszukałem specjalnie
> ( większość na moim "podwórku" ma Seagate) i mimo dodatkowych wentylatorów
> a tych obudowach ( oprócz wentyla w zasilaczu) też pokazują temp około 60 stC. !?
> otworzyłem obudowy i .... dyski są ciepłe ale nie gorące ( a 66 st C to winny parzyć:)
> Widocznie taka uroda WD lub może wymagają innego programu pomiaru temp ?
> Dtemp z dyskiem Seagate daje odczyty zgodne z odczuciem 35-40 st C zależnie od wentylacji obudowy.
> [...]

Miałem taki dysk. Temperatura po kilkuminutach pracy wzrastała do
ponad 60 stopni. Podłączenie wentylatora dmuchajacego na dysk
nie zmieniło wskazań temperatury. Hard Drive Inspector Pro
krzyczał coby przegrać dane bo dysk zaraz padnie.
Dysk wprawdzie nie padł ale profilaktycznie wymieniłem go na inny.

Pozdrawiam