Re: jaki jest najszybszy dysk SATA?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Thu 27 Sep 2007 - 14:54:43 MET DST

Zz wrote:

> - SATA 150MB/s to SATA jedynka?
> (w przeciwienstwie do SATA II) ?

Tak STAT 150 to pierwsza generacja tego interfejsu, obecnie kroluje SATA II
(czyli 300MB/s). Nie mniej jednak niebardzo wyplywa to na wydajnosc obecnych
dysków - majacych transfer < 100MB/s.

> - czy taki dysk bedzie wyraznie szybszy niz ATA100 jaki juz mam?

Jak kupisz szybszy, to bedzie szybszy, jak wolniejszy to nie bedzie
szybszy...

> - czy lepiej celowac w maly dysk (160GB to najmniej co znalazlem
> w sklepach) czy moze wiekszy (300GB wydaja sie najatrakcyjnejsze
> cenowo) - czy stara plyta z 2003 nie bedzie miec z nimi probelmow?
> - moze ktos ma jakies typy? wiem ze jest sporo benchmarkow na necie
> ale ja jeszcze nie wiem czy chce 160, 300 czy 500GB :D
> generalnie bedzie na nim tylko system + cache (Photoshop potrafi
> zawalic od reki 2-3 GB), system WinXP Prof, 2GB RAM

Kup najnowszy WDC Raptor. Nie ma szybszych dyskow na SATA, ich wadami sa:
- cena
- niewielka pojemosc
- 10000rpm generuje wiekszy halas

--