Re: jaki jest najszybszy dysk SATA?

Autor: Zz <no_spam_at_interia.eu>
Data: Thu 27 Sep 2007 - 13:36:59 MET DST

> Nie ma takiego czegos jak "SATA I" i "SATA II". To
> *niepoprawne* oznaczenia. Jest tylko jeden standard
> SATA, który moze pracowac z predkoscia sygnalizacji
> 1.5 Gbps lub 3.0 Gbps.

czyli wszystko jedno czy kupie dysk oznaczony SATA czy SATAII ?
oba beda dzialac jak je zapne do mojej plyty ?

> To zalezy od *dysku* i jego parametrów, a nie od interfejsu.

czyli SATA to nie taka znowu rewolucja ? Liczylem ze
dysk na tym standardzie, jakikolwiek by byl, bedzie
zanaczaca szybszy - rozumiem ze moge szykac tez wsrod ATA100?

> BTW do zastosowan graficznych stosuje sie nie tyle szybkie
> dyski, co macierze raczej (np. RAID 0).

tylko do zrobienia szybkiej i bezpiecznej macierzy potrzebuje 4 dyskow...
w mojej sytuacji moze jednak wystarczyly by 2 (archiwizuje na serverze
lub ew. na obecnym dysku) ale na 2 dyski nie wiem czy szefa naciagne...

zastanawialem sie tez czy wielkosc dysku (GB) wplywa znaczaco
na jego predkosc, no ale chyba po prostu sprawdze wszystkie dyski
na rynku i wybiore najszybszy

Zz