Re: Czy warto AMD X2 4200+?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 26 Sep 2007 - 12:42:17 MET DST

Kuba <yaqoob@poczta.onet.pl> wrote:

> Mam Athlona 64 3200+ na (niestety) sockecie 939 i zastanawiam sie czy
> warto zmienic to na X2 4200+? Obecnie to wlasnie procek jest waskim
> gardlem u mnie.

            Skoro jest waskim gardzlem to na pewno warto.

> Niestety, malo gdzie jest dostepny (glownie na alledrogo) i to glownie
> jako OEM.

            Wlasnie ~1,5 tygodnia temu kupilem na Allegro S939 X2 3800+ Toledo
OEM + AC Freezer64 PRO do niego. Za CPU dalem 269 zl (w miedzyczasie
potanialy troche), cooler 54 zl + 22 zl przesylka ubezpieczona (jak sie
okazalo warto bylo, bo CPU i cooler wsiakly w GLS i trzeba bylo wyslac
ponownie).
Ten X2 3800+ dziala mi na 2500 MHz @1T i domyslne VCore calkowicie
stabilnie (ladnie 250 MHz HTT x10, HT 1GHz, DDR @200 MHz (400 efektywnie)
czyli wszystk ozgodnie ze specyfikacja. NA takim samym Vcore dzialal i na
2600 MHz ale juz stabilnie na 2T. Wynik taki sam jak moj poprzedni Venice
3000+ @2500 MHz, wydajnosc w aplikacjach jednowatkowych identyczna, ale jak
cos rozklada sie na dwa watki to jest prawie 2x wydajnosc (lameMT, 7zip,
RC5-72 itp, trzeba tez pamietac ze nowe gry maja silniki pisane juz
domyslnie pod dwujajowce - zaczelo sie od Stalkera, tera zBioshock wymaga
na dobra sprawe najszybszych jednordzeniowek >= 3 GHz lub dodowlnej
jednordzeniowki (za readme). Jak wykorzystasz oba jadra warto, jesli
korzystasz z aplikacji jednowatkowych wydajnosc jest identyczna, ceny
jednordzeniowek smieszne i wskaznika wydajnosc/cena Venice @2500 MHz
nic nie przebije.

BTW:
Dobrze ze mi przypomniales, bede musial swojego poprzedniego Venice 3000+
i AC Silencera64 Ultra wstawic na Allegro, choc strasznie mi sie nie chce
:(

> Dlatego nie wiem, czy warto ladowac jeszcze pieniadze w
> stary socket, czy moze po prostu przesiasc sie na jakas tania
> konfiguracje C2D.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.7) Gecko/20070914
Firefox/2.0.0.7

Na >90% OEM. Czyli warto. Sam klnac pod nosem kupowalem na Allegro z
przesylka X2 S939 zamiast kupic od reki AM2 - tanszy, chlodniejszy, z
wirtualizacja, a ceny DDR2 sa bardzo niskie wlasnie z powodu OEM XP
i pomyslow MS z "automagicznym przyklejaniem sie do plyty" co nawet nie ma
oparcia w licencji - to jest czystej wody jednostronna wiazaca
interpretacja umowy przez podmiot rynkowo silniejszy, ba praktycznie
monopoliste. Osobiscie uwazam ze to bzdura, niedozwolona klauzula umowna
(abuzywna) i powinien wreszcie zajac sie tym UOKiK, niestety jak widac
UOKiK lubi doczepiac sie do malych podmiotow, giganty jak MS omija szerokim
lukiem mimo ze mialby co tu robic. Komisja europejska ma wiecej odwagi, ale
w starej czesci UE na rynku konsumenckim OEMy i problem wymiany plyty to
margines (skladanie sprzetu samemu jestbardzo popularne w PL, na zachodzie
juz nie) wiec zajmuja sie troche innymi rzeczami i MS dostaje gigantyczne
grzywny za co innego, za ktore i tam my wszyscy zaplacimy w cenie systemu
bo to praktycznie monopol.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl