Re: ADSL router + WOL

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 25 Sep 2007 - 22:09:35 MET DST

kamilk <kamilk_wyczysc@klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl> wrote:

> Poszukuję jakiegoś taniego sprzętowego routera ADSL (z wifi lub bez),
> który ma możliwość obudzenia podpiętych do LAN-u komputerów (WOL).

            Powinien umozliwiac to KAZDY router z endpointem VPN. Tyle teoria,
z praktyka bywa roznie - trzeba sprawdzac. Patrz tez nizej.

> W grę wchodziłaby również funkcjonalność DYNDNS.

            Wybieralem m.in. z tego wzgledu Linksysa SG241v2-EU (od firmware 2.0
wspiera 5 kanalow VPN) a tu kupa - przy Neostradzie/Net24 BSA itp gdzie
IP zmienia sie co 24h trzeba odwolywac sie do niego z zewnatrz nie przez IP
tylko przez DynDNS. Sprawdzilam, ten linksys oczywsicie wspiera DynDNS
...tylko nie dziala, tak samo jak klient NTP, a Linksys od przeszlo 1,5
roku nie ma zamiaru nic z tym zrobic. Tzn. dziala jak siedzi sie od strony
LAN i w zakladce konfiguracyjnej DynDNS _ZA KAZDYM RAZEM_ klepnie "save
settings" - czyli w praktyce nie dziala jesli router sam nie potrafi tego
odswiezyc. ^%^%$^%$^%$ nie po to placi sie 2x wiecej za linksysa niz za
urzadzenie konkurencji o takch samych parametrach by w firmware byly takie
bugi, a producent olewal to kompletnie przez tyle czasu. Az musze pomeczyc
support Linksysa na temat tego nie dzialajacego DynDNS i klienta NTP, ale
nie sadze by cos wymyslili.

Z tego wniosek - nie wierz specyfikacji, trzeba za kazdym razem sprawdzic
jak dziala klient DynDNS, endpoint VPN itp. - wkurza mnie to strasznie,
bo wszystkie moje komputery w domu wspieraja WOL, czasami przydaloby sie
do nich siegnac z zewnatrz i wylaczyc a tu takie cos.

> Googlowanie daje wynik w postaci linków do routerka Draytek Vigor
> 2800V:
> http://www.bramkivoip.pl/sklep/routery/draytek/draytek_vigor_2800v,p141
> 5987987

            Sprzet bardzo doby, bedziesz zapewne zadowolony, zwlaszcza jesli
potrzebujesz wifi, bramki VoIP, priorytetowania ruchu itp. - cena jest
jednak dosc wysoka jak na urzadzenia domowe, ale ma to odzwierciedlenie w
mozliwosciach.

PS:
Moze przyda sie Tobie i innym:
http://www.pcworld.pl/artykuly/51119.html