Re: Resetujący się komputer - płyta gł. czy dysk tw.?

Autor: Wodzu <wodzu-no_at_spam-unix.wroclaw.pl>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 18:44:14 MET DST

Marcin Kocur napisał(a):

> No niestety. Kupiłem od nich 2x Elixira i obie padły. Kolega kupił
> GoodRama zepsutego od nowości. Dziś mam Kingmaxy, które działają... no
> przynajmniej drugi rok. Pod każdym komputerem w każdej konfiguracji.

Może trafiły Wam się egzemplarze przeznaczone na eksport ;) A na
poważnie - przejechałem się po pamięci Memtestem 1.70 (o ile dobrze
pamiętam numer wersji programu dołączonego do dystrybucji RIP Linux).
Testy trwały prawie 13 godzin przy częstotliwości 375MHz (efektywnie 750
- ASRock dość dziwacznie dobiera częstotliwości taktowania) i timingach
4-4-4-11. Efekt: 33 zdane testy, 0 błędów. Pamięć GoodRam (moja
przynajmniej) jest OK! :)

> No a co z:
> * Pracując na systemach typu Live (RIP Linux - dystrybucja ratunkowa -
> lub Mandriva One) komputer raczej pracuje się bezbłędnie (aczkolwiek ze
> 2-3 razy się zawiesił - wówczas jedynym ratunkiem był twardy reset);
>
> A w logach co pisze?

A to jest dobre pytanie... O ile oczywiście nie chodzi Ci o logi z
LiveCD. Ale system zainstalowany coś powinien notować. /var/log/* -
zgadza się?