Re: Everest & CoreTemp

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 23:51:36 MET DST

Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:

> Nie odrobiles pracy domowej troche ;) Ale pomoge Ci, bo po to jest w
> koncu grupa :) Nie zaglebiajac sie w szczegoly dlaczego tak jak
> (poczytaj na np. forum.purepc.pl w watku o E4300). Everest i pochodne
> programy pokazuja o 15*C zanizona temperature, dopiero iTAT i CoreTemp
> pokazuje poprawna.

            To ja z innej beczki - czy to normalne ze X2 Toledo 3800+ @2500 MHz
czyli ~5000+ w idle oba rdzenie maja ~taka sama temperature [teraz po 29
stopni [odczyt z rdzenia przez CoreMeter, CoreTemp i RMClock] a w stresie
pod StreSSPrime Orthos, 7zip na 2 watki itp. roznica wynosi ~10-11 stopni?
Mozliwe ze ktos tam w Malezji gorzej przymocowal heatspreader nad jednym z
jader, no chyba ze to wina AC Freezer 64 PRO - stopa wydaje mi sie za mala
(mniejsza niz heatspreader) oraz ilosc pasty MX1 ze 2-3 razy za duza.
Najsmieszniejsze jest to, ze przy normalnej pracy systemu bardziej grzeje
sie mniej obciazone jadro gdy obciazone jest drugie i calosc dostaje
temperatury. WTF? Sprawdzalem kilka razy i albo RMClock, CoreTemp itp.
zle licza jadra [zamieniaja Core0 i 1] albo cos jest nie tak.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl