Re: Dobór UPS-a do mocy maksymalnej zasilacza

Autor: Piotr [PKi] <pki_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Sep 2007 - 10:38:55 MET DST

Czarek napisał(a):
> Witajcie,
>
> czy przyczyną niepoprawnej pracy zasilacza UPS może być dobranie zbyt
> mocnego zasilacza komputera, pomimo tego, że sam komputer ma minimalne
> wymagania pradowe?
>
> Problem pojawił się przy próbie dobrania do zasilacza Chiefteac 450 W
> UPS-a. Zarówno UPS 400 VA jak i UPS Ever 500 VA, natychmiast po zaniku
> napiecia, wyłączają się, sygnalizując przeciążenie. Przy słabszym
> zasilaczu, 350 W Pmax, jeden i drugi UPS całkowicie poprawnie
> funkcjonuje. Konfiguracja komputera to procesor Pentium D, 1GB RAM,
> [...]

UPS 500VA odpowiada mocy czynnej około 300W.

Twoje UPSy są po prostu zbyt słabe albo nie przeciążalne któtkotrwale.
Sądząc po zasilaczu inwestujesz w lepszy sprzęt tak więc zainwestuj
jeszcze w lepszy UPS. Zasilacz oznaczony jako 350W ma pewnie elementy
dobrane na styk i odpowiadał by chieftec'owi 200W :-)

Dla pewności że Twój chieftec nie jest uszkodzony proponuje zmierzyć
rzeczywisty pobór mocy czynnej jak i biernej. Mogę dodać że u mnie na
UPSie APC 1000VA pracują cztery serwerki z zasilaczami chieftec 400-450W
każdy plus routery, switche itp i maksymalnie świecą się dwie z pięciu
lampek sygnalizujących obciążenie

--
pozdrowionka
Piotr