Re: Padnięty dysk twardy - SCSI Seagate Cheetah Ultra320

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:43:20 MET DST

Tomasz zapodał(-a):
> Witam,
> był sobie serwer FreeBSD z Sambą na której przechowywano dane. Pani z działu sprzedaży co tydzień wykonywała kopię na płycie,
> niby wszystko
[...]

Na wstępie (wiem, że tego nie dotyczyło pytanie i nie czas na takie wywody) - widać,
że jednak nie były zbytnio ważne, skoro prostego RAID nie zastosowano, brak
weryfikacji backupu (backup zrobić prosto, sztuka odtworzyć go poprawnie).

Od czego bym zaczÄ…Å‚:
- sprawdzić, czy na 100% kontroler / taśma nie padła / terminacja (podłącz innny dysk twardy)
- poszukać na allegro / wypożyczyć z wypożyczalni elektronikę i podmienić w dysku

Jak to zawiedzie - raczej za 500-1000zł żaden Ontrack nie będzie gadał.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,