Re: Wentylatory do obudowy 120mm

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 14:33:45 MET DST

Maciek <imorthorn@wp.pl> wrote:

> Doswiadczenie wskazuje zeby kupic tanie (pewnie nie NAJtansze) modele
> i puscic na obnizonym napieciu. Ruch powietrza jest. I ciszej niz
> drogie modele na pelnym napieciu. A że ruch powietrza wolniejszy?

            Najlepiej jesli to ma regulacje obrotow - automatyczna, z plyty lub
nawet przez FanMate1 Zalmanna itp. - zwlaszcza z plyty czy recznie mozna to
sobie wyskalowac wg upodoban cisza/wydajnosc.

> Powiem tak - wydaje mi się że różnica pomiędzy brakiem wentylatora a
> nawet słabym przeciągiem jest ogromna.

            Zwlaszcza jak ma sie coolery o budowie typu AC Freezer64 PRO - wtedy
wentylator 92-120mm z tylu wyciaga bezposrednio cieple powietrze
przechodzace przez cooler, efekt duzo lepszy niz przy samym 120mm na
spodzie zasilacza. Najsmieszniejesze jest to, ze Freezery obrocono o
90 stopni i wersja PRO nadaje sie do wiekszosci plyt, ale nie np: do DFI
Lanparty gdzie lepiej stosowac normalnego Freezera 64 - PRO dmuchalby do
gory.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl