Re: RAID 0 a partycje

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 18 Sep 2007 - 12:45:44 MET DST

qwerty pisze:
> Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w
> wiadomości news:fcllf3$3d0$1@polsl.pl...
>
> Jak system całkowicie się rozjedzie to formatuję tylko partycję systemową.

Ale dlaczego system się rozjeżdża? Robi Ci na złość? Stwierdza,
że "wezmę i temu qwerty się rozjadę, bo go nie lubię"?

Nie. Absolutnie nie. System "rozjeżdża się", jak to określasz,
z winy użytkownika. Dwie grupy użytkowników nie doświadczają
tego lub doświadczają ekstremalnie rzadko: początkujący, którzy
nie "grzebią" w komputerze tylko po prostu go używają, oraz
profesjonaliści, którzy wiedzą z góry co może zaszkodzić i
jak uniknąć szkód.

Za "rozwalaniem systemów" najczęściej zaś stoją amatorzy,
którzy myślą, że umieją dużo, ale ta ich wiedza ogranicza
się do instalowania różnego typu badziewi naściąganych z
Sieci, odinstalowywania tego, sprawdzania każdej rady
znalezionej w Internecie na żywym systemie, bo a nuż będzie
szybciej, sprawniej, ładniej i w ogóle super. I podczas gdy
rozsÄ…dny zawodowiec robi takie cuda na maszynie wirtualnej,
amator zrobi to na własnym systemie "bo najwyżej formatnę
i zreinstalujÄ™".

Nie muszę chyba na koniec dodawać, że jestem zagorzałym
wrogiem formatowania partycji i reinstalowania systemu.
Zresztą pisałem o tym już kiedyś:

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-07&id=384

|                 |  Administrator, Politechnika ÅšlÄ…ska    |