Re: jaki najcichszy wentylator 12 cm?

Autor: kN <kN_at_yahoo.com>
Data: Tue 18 Sep 2007 - 10:09:47 MET DST

Użytkownik "Waldeusz" <spam@nie.cpam> napisał w wiadomości
news:fco0jl$6ni$1@news.onet.pl...
W artykule news:fcnv14$7ti$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): kN z adresu <kN@yahoo.com> napisał(a):

> Witam,
> jaki moglibyscie polecic najcichszy wentylator 12 cm do chlodzenia
> obudowy? Jaka wartosc w dB jest uwazana za graniczna pomiedzy cichym,
> delikatnym szumem, a halasem? Pytam o wartosc w dB poniewaz
> producenci podaja te wartosci w specyfikacjach i wiedzialbym wtedy,
> ktore uwazac za glosniejsze i nie brac ich pod uwage.

A to jeszcze zalezy jakiej wydajnosci potrzebujesz
bo to zazwyczaj sprawa jakiegos kompromisu / wydajnosc=halas /
Wytwarzany halas w ukladzie rzeczywistego uzytkowania
/ inne szumy generowane przez przepl. powietrze wytwarzane przez sam wiatrak
/
bedzie i tak bardzo subiektywny zalezny od poziomu otaczajacego cie tla
akustycznego.

Zastanawiam sie nad kupnem obudowy AeroCool Zero Degrees, ktora to ma dosyc
rozbudowana opcje montazu kilku wentylatorow. Sprzedawana jest z jednym
wentylatorem (umieszczony z przodu) i chcialbym dolozyc jeden wiatrak z
tylu, coby stworzyc "przeciag". Tylko nie wiem, czy taki przeciag jakos
znaczaco wplynie na obnizenie temperatury wewnatrz obudowy w porownaniu do
obudowy z jednym wiatrakiem wyciagajacym z tylu (obudowe z jednym wiatrakiem
z tylu mam obecnie).
Pozdrawiam
kN