Re: router WiFi

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 15 Sep 2007 - 16:29:28 MET DST

Max <MaxWYTNIJTO@op.pl> wrote:

> Wielkie dzieki! Czyli kupic sam router WiFi i dodatkowo niestety
> babrac sie z 2 zasialczami, itd...

            Niestey. Kolejny zasilacz to jest minus. AFAIK zaden kombajn
typu brama ADSL+switch+wifi nie potrafi robic routingu od jednego
z portow RJ45 wbudowanego switcha i po prostu wylaczyc modemu. Jedyne
co potrafia to ustawic sie w bridge, ale wtedy potrzebujesz i tak drugi
router czyli na jedno wychodzi. Plus jest taki, ze kupujac drogi kombajn
i tani modem ethernetowy przy ewentualnym przepieciu na linii
najprawdopodobniej uszkodzi sie tylko sam tani modem.

> Tak juz myslalem wczesniej, a teraz chcialem dolozyc pare groszy i kupic
> kombajn :) Wstrzuymam sie i poczytam jeszcze na ten temat.

            Moze ktos spotkal taki modem+router+wifi ktory pozwala robic routing
od portu switcha (mi nic o nim nie wiadomo) i doradzi. Tak swoja droga -
koniecznie musi byc ta kablowka? ADSLki tak spadly ze moze ona byc kablowka
i siec jest korzystna chyba tylko przy multipakiecie albo jak ktos nie chce
telefonu stacjonarnego (to nie jest najmadrzejsze, warto zachowac chocby
plan tzw. socjalny - przez VoIP za darmo w PL mozna dzwonic tylko na
stacjonarne, komorki niestety nie). Sprawdz tez w tej kablowce czy wogole
zgodnie z regulaminem mozesz podlaczyc urzadzenie aktywne i podzielic siec
w domu na kilka komputerow - sporo kablowek tkwi mentalnie jeszcze w latach
90. i ma takie wynalazki w regulaminie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl