płyta główna

Autor: off <offspring1.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 15 Sep 2007 - 11:36:52 MET DST

Witam grupowiczów

składam właśnie peceta na który w którym wymagane będzie jak najszybsze i/o
oraz dodatkowo duża ilość pamięci (min 2GB - z możliwością rozbudowy).
Niestety jak zwykle mam ograniczone zasoby złotówek.

Wydaje mi się, że dobrym pomysłem na dzisiejsze czasy będzie znalezienie płyty
która będzie miała 6xSATAII (tak żebym mógł podłączyć 4dyski w raid0 (lub 1) i
dwa dodatkowe - backupowe.

Próbuję jakoś wymyślić jak najmniejszym kosztem to zrobić upgrade`ując swój
własny komputer:
Sempron 2500+ (64, slot754), 2,5GB (DDR 333), płyta asus k8n (2xsataI, 4xDDR),
karta grafiki AGP, 2 dyski SATAI, ale raczej nie moge znalezc plyty ktora ma
6złączy SATAII i grafike AGP na dodatek na slocie 754).

myśle o wymianie sprzętu na:
AMD Athlon X2 4400+ AM2 (ok 250zł)
4xseagate 160GB SATAII z ncq (ok 700-800zł)
duale Geil 2x1GB (ok 300zł)

Czy ktoś mógłby mi polecić płytę główną która miałaby:
1) grafike AGP (lub AGP i PCIExpress)
2) 6 złącz SATAII?

znalazłem asusa M2N-E nForce 570 za ok 300zł niestety nie ma on złącza AGP.
Czy na takiej płycie można podłączyć 4 dyski w RAID(0) i dwa dodatkowe bez raidu?
Czy to dobry wybór?

Pozdrawiam
o(ff)