Z którym standardem ATX zgodna jest ta płyta główna?

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sat 15 Sep 2007 - 10:32:36 MET DST

Witam

Pytanie może trywialne, ale w opisie tego nie ma;( Z którą wersją
standardu ATX jest zgodna ta płyta:

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7VT4A%20PRO&s=AMD

Zajrzałem do manula, ale nic tam nie ma.

Chce ją zasilić jednym z tych zasilaczy:
http://www.znak.pl/index.php?cid=894&scid=2120&prid=zasSea380+S12

lub

http://www.znak.pl/index.php?cid=894&scid=1776&prid=zasBeq400+E5400W

Wydajnośc i napięcia były już wałkowane w innym wątku. Wacham się
pomiędzy tymi dwoma.

Czy normy ATX są ze sobą kompatybilne w dół? To znaczy czy mogę zasilić
zasilaczem ATX 2.2 płytę zgodą z ATX 2.0 na przykład albo jeszcze niżej?

Moje wątpliwości pojawiły się po takim komentarzu w serwisie Zenfist.pl:
"Poza tym jest jeszcze jedna zaleta - produkt ten pasuje także do
starszych komputerów (2 - 3-letnich), gdyż obsługuje napięcie +5V we
wtyczce łączącej z płytą główną. Natomiast gdy spróbowałem kupić
Chiefteca 450W spotkało mnie rozczarowanie, bo nie działał właśnie z
powodu tego braku."

To znaczy, że nowsze zasilacze nie mają w ogóle linii +5V czy gość
głupoty pisze? Rozjaśnijcie mi w głowie o co tu chodzi. Na sprzedawcach
nie chce polegać, bo jak wiadomo najpierw sprzedają to co im zalega w
magazynie. Czy obydwa z tych zasilaczy nadają się do tej płyty głównej?

Tomaszek