Laptop linuksowy dla programisty

Autor: MarcinR <mr21_at_o2.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 00:35:56 MET DST

Witam

Zastanawiam się nad wyborem laptopa.

Budżet: ok. 3000 zł.
Przeznaczenie: programowanie, studiowanie informatyki i tzw "zwykłe
użytkowanie" ;) (gry w minimalnym stopniu)
Wymagania: sprzęt musi być w pełni zgodny z Linuksem.

W tej chwili mam na oku dwa modele:

HP Pavilion dv6000
http://www.plat-notebooki.pl/index.php?mid=1&sid=68&tid=57

Toshiba Satellite a200-1mb
http://www.digicomp.pl/produkt/satellite_a2001mb.php?sID=270&cID=1

Z tych dwóch zdecydowanie lepiej prezentuje sie HP, ale udało mi się w
takiej cenie znaleźć tylko w tym jednym sklepie, nie wiem czy uda się
kupić (czy jeszcze jest w zapasie itp). Z koleji na korzyść Toshiby
przemawia tutaj chyba tylko pamięć 667 MHz (HP ma 533 MHz) i max ram =
4GB (HP 2GB), (coś jeszcze?).

Oczywiście w HP podoba mi sie to, że jest bez Windowsa bo laptop ma
działać pod Linuksem. I tutaj najważniejsza sprawa: czy ktoś wie jak te
laptopy będą sobie radziły pod Linuksem? Czy z jakimś komponentem
któregoś z nich występuje znany problem?

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje sprzętu 15,4" z Core 2 w
podobnej cenie to także chętnie zasięgnę opinii :)

Pozdrawiam
MarcinR