Re: ULTRA VNC ??? - jak to zrobić

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 12:36:23 MET DST

arti <wojtek1976.wawa@wp.pl> wrote:

> jak moge zdalnie zarządzać komputerem przy pomocy programu ULTRA VNC,
> jeżeli mam jeden komputer w sieci z routerem i neostradą oraz drugi
> też w minisieci z neostradą, komputery nie są w jednej sieci, i mają
> dynamiczny IP - da się w ogole coś takiego zrobić

            Jak juz napisano - pytanie wybitnie NTG.
Da sie jak najbardziej, kombinowania troche jest choc moglo byc gorzej
- mogl dojsc jeszcze NAT nie zarzadzany przez ciebie w obu sieciach, choc
i to odpowiednim pluginem do UltraVNC da sie obejsc - to jednak program,
gdyby byl jeszcze szybszy (zarzadzam komputerami z WinXP Home i win2k PRO
w swojej swieci i niestety porownanie z RDP czy MX'em jest bolesne jesli
chodzi o szyzbkosc). Wystarczy przekierowac porty na obu routerach
(lub tylko na tym do ktorego chcesz sie zdalnie dobic z zewnatrz), zalecane
wylaczenie javy na 5800 a standardowy VNC przerzucenie z typowego portu
5900 na inny - nie bedzie tak bardzo wystawiony na skanowanie itp. W
komputerach na ktorych ma byc uruchomiony VNC server uruchamiasz DynDNS lub
TZO (wczesniej zakladasz darmowe konto) i zlecacz odswiezanie routerowi
(lub lepiej klient DynDNS na komputerze bo nawet zdawaloby sie tak porzadny
jak na rynek konsumencki sprzet jak Linksys ma buraki w firmware - w
AR241v2-EU 2.01.00 z DynDNS router sam nie potrafi odswiezyc po ponownym
zestawieniu sesji PPPoA i pobraniu IP - trzeba za kazdym razem recznie
klepnac "save settings" na zakladce z konfiguracja DynDNS - chore bo trzeba
byc w LAN za tym routerem, to po co w takim razie DnDNS). Dodatkowo
pamietaj o otwarciu na firewallu portu na ktorym nasluchuje VNC serwer lub
dodaniu UltraVNC serwer do "zaufanych aplikacji" w przypadku czesci
personall firewalli.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl