Re: Kupno laptopa i karta graficzna

Autor: motaboy <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 09 Sep 2007 - 21:13:05 MET DST

Dnia Sun, 9 Sep 2007 18:18:24 +0200, Łukasz napisał(a):

> Wyglada ciekawie, ale znalazlem go tylko w Vobisie za 3500.

Kupowałem w Vobisie 3 miesiące temu za 4099 zł. Dwa tygodnie później był
już za 3800. Ale w sumei jestem bardzo zadowolony.

> Mozesz napisac cos o baterii?

Okolo 1,5 godziny przy pełnym oświetleniu matrycy, włączonym WiFi i
Bluetooth (mam myszkę Logitecha).

> Jak u niego z matryca, katami widoku..

Matrycą jestem zachwycony. To jest Glare (nie każdy to lubi). IMO kąty są
doskonałe. Gdzie nie siądę jestem w stanie dopasować to tak, że widzę
idealnie. Nawet w słońcu od biedy da się pracować.

> Gdzies przeczytalem ze byl w nim problem ze sformatowaniem dysku, o co
> chodzi? - dziwne...

Tego nie wiem. On ma Vistę instalowaną z ukrytej partycji. Od zakupu nie
robiłem z nim nic, co mogłoby daćmi takie doświadczenia. Vista mi
odpowiada, chociaż wersja domowa ma kilka irytujących ograniczeń.

> Co do systemu to ja wolalbym w sumie XP jesli daloby sie...

Sprawdź w licencji. Mając licencję na XP mogłeś legalnie instalować Win98
jeśli mialeś oryginalny nośnik. Może tu jest podobnie. Przy czym osobiście
uważam, że nie warto iść pod prąd. Dali Vistę - używam Visty. Chcę XP -
kupuję inny komputer.

Zasadniczo bardzo podoba mi się jego wygląd. Jestem zadowolony z
klawiatury. TouchPad można wyłaczyć specjalnym przyciskiem (istotne, kiedy
cokolwiek chcesz napisać - nie dotkniesz przez przypadek toucha). Wbudowany
bluetooth do spółki z takąmyszką to cudo. Bez kabli, bez dongli. Włączasz i
jest. POdobnie korzystam z internetu z komórki kiedy jestem poza miastem.
Bluetooth i już. :)

Dla niektórych wadą może być port ExpressCard zamiast PCMCIA. Z tego powodu
musialem wymienić mojego Globetrottera.

Dokupiłem na Ebay stację dokującą za grosze (ca. 150 zł. z wysyłką z UK). W
Polsce kosztuje ca. 450 zł. Przy czym ja mam tą prostszą. Jest też wersja,
ktora ustawia ci komputer jak stacjonarny - matryca na wysokości oczu.

Nieco felernie usytuowane gniazda karty dźwiękowej. Z przodu... POdłączenie
słuchawek lub głośników nie jest zbyt wygodne.

Fajna nagrywarka DVD z DVD-RAM i LightScribe (trochę to długo trwa).

Zasadniczo wszystkie Paviliony funkcjonalność mają podobną. Więc co
wybierzesz - będzie dobrze IMO.

A, bym zapomnial... Uważam, że komputer jest cichy, chociaż mój T23 którego
miałem wcześniej był nieco spokojniejszy... Na pewno jest cichszy niż
Toshiba mojej żony (sprzed 2 lat na Celeronie M).

Pozdrawiam,

--
Piotr Wydymus
Bielsko-Biała