Re: Streamer

Autor: Waldeusz <spam_at_nie.cpam>
Data: Sun 09 Sep 2007 - 01:52:45 MET DST

Użytkownik "dziobu" <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fbvb0n$c4l$1@news.onet.pl...
> Dnia 9/9/2007 1:12 AM, Użytkownik Waldeusz napisał:
>
> Chodziło mi raczej o to, czy taśmy DAT i DDS (uzywane przez tamto
> urzadzenie HP) dadzą mi pewny backup (zakładając oczywiście że nie bede
> ich trzymał w akwarium z rybkami ;P) i nie mają jakiś niespodzianek że
> dotkniecie palcem taśmy uwala cały zapis czy jakies tam inne cuda.

Po zrobieniu backupu zazwyczaj robi sie veryfikacje zapisu
jak tasma bedzie zapisana poprawnie - to bedzie zapisana :]

> Tzn czy może taka tasma mi upaść, czy jak sie rozwinie (da sie?)

Upasc moze, rozwinac sie nie rozwinie - jest w kasecie
paluchami ja paprac nie ma potrzeby

>Czy wogóle jest tu jakaś róznica pomiędzy róznymi formatami czy nie?

Jest, ale wybacz - nie badz leniem,
takie informacje znajdziesz bez problemu ;)

DAT ze wzgledu na sposob zapisu sa bardziej wrazliwe na rozciaganie tasmy
bo zapis ukosny - wieksze upakowanie to zwezenie sciezek (DDS)
DDS-4 ma dluzsze tasiemki - chyba 150m (DDS-3 mial 125m)
i przez to ciut dluzszy czas dostepu do pliku, jak mnie skleroza nie myli to
ok. minuty

Dobranoc ;)