Re: P³yty DVD+R Double Layer

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sat 08 Sep 2007 - 10:55:08 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> "Mikolaj Tutak" fbsfoh$jj8$1@nemesis.news.tpi.pl

> Pomiêdzy ostatnimi dwiema? Nie widzê.

Jedna ma ¶renio 1PIE/s druga 17PIE/s.

> Natomiast odstaj± (byæ mo¿e z powodu podrapania) te:
>
> http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/scans/hawk8x@dvr-212-1.22@4x.png
> MCC

Bo to "Hawk" z fa³szywym kodem MCC.

> http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/scans/ricochjpnd01@dvr-212-1.22@6x.png
> Ricoh

To jest wlasnie DL i nalezy nagrywaæ go z prêdko¶cia 2.4x albo na lepszej
nagrywarce. Zreszta marka "kopier" moze pakowaæ no¶niki najgorszego sortu...

> i ta:
>
> http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/scans/ricochjpnr03@dvr-212-1.22@12x.png
> Ricoh

No niestety Ricoch to nie to samo co kiedy¶, ponadto ta byla nagrywana na
12x nie na 8x jak CMC.

> Ale co to znaczy dobrze i ¼le, bo byæ mo¿e wymagasz zbyt wiele od
> p³yt?

Ja kupuje najchetniej verbatimy (MCC-004). Nienajgorsze s± MBI. TY nie
widzialem od chyba 2 lat na polskim rynku :(

> Od kiedy mam NECa -- mogê wypalaæ na ,,spodkach'' ;) czy podstawkach
> podmeblowych. ;) Podrapania czy inne usterki nie s± istotne. Co
> najwy¿ej pojawia siê my¶l -- mo¿e choæby trochê tego kurzu zdj±æ, aby
> napêd nie
> spad³ ;) pod nadmiernym ciê¿arem... ;)

No ja to wszystko rozumiem, ale ile ma najstarsza plyta nagrana Neciem?

> Moim zdaniem wa¿na jest nagrywarka, nieco mniej p³yta (je¶li
> nie noname zupe³ne) i traktowanie p³yty (podstawki pod meble
> czytaj± siê trudniej, najgorsze s± chyba poplamione chemikaliami)
> natomiast nie notujê straszliwych ró¿nic pomiêdzy ró¿nymi TDK.

Ró¿nice zaczna siê jak pojawi± siê b³edy od utleniajacej siê warstwy
odblaskowej oraz barwnika organicznego... znaczy po 1-2 latach juz widac co
bylo naprawde dobra p³yt±...

--
pozdrawiam
      Mikolaj