Re: Modernizacja grafiki - zglupialem

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Wed 05 Sep 2007 - 14:49:17 MET DST

Paweł wrote:
> Dlaczego moj procesor mialby hamowac ATI? Jakie sa zaleznosci miedzy CPU, a
> GPU?

Zależności są takie, że to na CPU uruchamia się grę, to on prowadzi wszystkie
obliczenia geometri, logiki itp. GPU, czyli karta graficzna ma za zadanie jedynie
wyświetlać, zwizualizować świat który powstaje na CPU.

Konkretnie oznacza to, że włożenie bardzo szybkiej grafiki do starszego kompa nie
przynosi żadnych korzyści, poza możliwością delikatnego zwiększenia rozdzielczości,
włączenia efektów które powstają wyłącznie na karcie (motion blur, FSAA, filtrowanie
tekstur).

Przekonałem się o tym na właśnej skórze dosyć boleśnie już dwa razy. Za pierwszym
włożyłem ATI 8500 do PIII 500, tylko po to żeby przekonać się o braku wyniku tej
operacji. Całe szczęście sklep przyjął kartę z powrotem.

Za drugim razem włożyłem GF6600 GT do Athlona XP 1700+ i różnica również była niewielka,
chociaż większa (bo gra intensywnie używała nowej generacji DX, którą wspierała karta).

Ty posiadasz bardzo dobry procesor, który teoretycznie powinien wystarczyć do gier.
Ale w praktyce jest on już kilka generacji za tym co obecnie jest na topie i mimo
że teoretycznie dałby radę, to jednak mogą się gry miejscami przyciąć, bo developerzy
zapomnieli już o takich (wybacz) starociach.

> Chyba sie zdecyduje na zakup nowego zasilacza bo na innym forum mnie
> nastraszyli, ze moj "wyrob zasilaczopodobny" odprowadzi sprzet w niebyt.Czy
> jednak myslisz, ze nic mu nie bedzie?

Ja tam myślę, że jak pociągnął GF 3Ti to nic mu nie będzie (przez kilka miesięcy).

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL