Re: wyciszanie dysku - softwarowe

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sun 02 Sep 2007 - 17:52:07 MET DST

Dnia Sun, 2 Sep 2007 13:07:14 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

> Nie liczyles chyba ze układ dysk+przejsciówka+SATA bedzie szybszy od
> dysk+PATA? Tak to tylo w Erze ;-)

Dalej nie wiem o co Ci chodzi. Ja tu zachwalam przejściówkę a Ty walisz
jakieś szyfry. Na mleku się nie znam.

> I program do obsługi SMARTa identyfikuje CI ten dysk, ale twierdzi ze nie
> obsługuje on SMARTa?!

Nie. SMART nie rozpoznaje dysku.
Może jeszcze raz wytłumaczę bo chyba piszemy w różnych językach:
1. Mam płytę NF4 z PATA i SATA równocześnie.
2. Po podłączeniu dysku PATA bezpośrednio do złącza PATA dysk chodzi
wyśmienicie i wszystkie posiadane prze ze mnie programy do odczytu SMART-a
czytają go.
3. Do SATA podpinam dysk SATA. Dysk chodzi wyśmienicie i wszystkie
posiadane prze ze mnie programy do odczytu SMART-a czytają go.
4. Podpinam dysk PATA poprzez przejściówkę SATA-PATA firmy Gigabyte. Dysk
chodzi wyśmienicie i wszystkie posiadane prze ze mnie programy do odczytu
SMART-a nie widzą go. W ogóle. Nie identyfikują. Nic. Nie ma dysku.
5. Wniosek: Przejściówka gdzieś blokuje. Nie wiem gdzie. Nie znam się. Nie
jest mi to specjalnie potrzebne. Olewam. Jest to wina przejściówki.