Problem z ustawieniem pamięci dla starego Celerona

Autor: Maciek \ <kolul_at_o2.pl>
Data: Thu 30 Aug 2007 - 13:03:57 MET DST

Witam!

Tymczasowo zostałem zmuszony do zamiany starego P4 2,6GHz Northwood na
jeszcze gorszego Celerona 2,6GHz Northwood. Niestety, domyślnie pamięci
przy Celeronie nie pracują już na szynie 200MHz, a tylko 133MHz.
Chciałem to zmienić, ustawiając odpowiednio dzielniki (domyślnie
ustawiło się DRAM:FSB Ratio 4:3) ale... Nigdzie w BIOSie nie widzę
takiej opcji! W tym komputerze do BIOSu za często nie zaglądałem, bo
podkręcany nie był, a przy P4 wszystko domyślnie było OK, więc teraz nie
wiem, czy ta płyta po prostu nie ma takiej opcji, czy też jest to jakoś
ukryte? Czy tak stare (prawie 4 lata) płyty nie miały takiej opcji? Ta
akurat powinna, bo w swoim czasie reklamowana była jako model
overclockerski (nawet chipset miała fabrycznie zmodowany na lepszy).

Szczegóły:

Płyta główna: MSI 865PE Neo2-S @875P (bios to AMI, starego typu tzw.
"niebieski", w najnowszej dostępnej wersji)

Procesor: Intel Celeron 2,6GHz Northwood FSB400 (czyli 100MHz) 128kB
cache L2

Pamieci: Geil 2x512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 200 MHz)
(2.0-3-3-5 @ 166 MHz) - nawiasem mówiąc, jak widać, w SPD nawet nie ma
zapisanych danych dotyczących pracy z obecną szybkością 133MHz...

Dzięki z góry za pomoc

--
Pozdrawiam
Maciek