Re: CompactFlash i IDE

Autor: Piotr <xpio_at_klub.chip.pl>
Data: Thu 30 Aug 2007 - 08:34:43 MET DST

Seryozha wrote:

> ktoś wspomniał,
> że takie same podania pisało się na 386SX + 8MB RAM + 200MB HD :)
>
> otóż, jeśli wziąć Linuksa i owe 4GB CF na IDE zamiast HD to można działać
> CUDA!
>
> np. spokojnie się tutaj cały system zmieści, wraz z kontem 1 użytkownika z
> katalogu /home,
> a natomiast dla większych danych byłby uruchamiany HD na żądanie, a potem
> wyłączany jak z polecenia "hdparm -Y"

O szum to mi w zasadzie nie chodzi mój HDD jest praktycznie nie słyszalny
czyli odpowiednio dobrany i zamocowany .
A /home to raczej zostawię na HDD a na CF przeniosę tylko /usr/lib
/usr/bin , /lib , /bin. itp
Bynajmniej tak planuję bo po pierwsze pojemność karty jest ograniczona a po
drugie obawiam się ojej żywotność .
Po za tym w ten sposób przepustowość HDD też będzie wykorzystana a po
za tym może będzie i wydajniej .
Oczywiście linux jest na tyle elastyczny że to co ty proponujesz jest
możliwe ale raczej należało by się tu posilić RAM-dyskiem .
Czyli zapis na CF dopiero przy zamykaniu systemu , co do "hdparm -Y" to ono
praktycznie nie działa z księgowanymi filesystemami chociaż nic nie stoi na
przeszkodzie aby użyć np: ext2 .