Re: Dysk w kieszeni na USB 2.0 czy Firewire?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 09:11:50 MET DST

On Wed, 29 Aug 2007 08:47:09 +0200, "se" <se@se.org> wrote:

>Większość dysków ma dopuszczalną temperaturę 55 C.

wlasnei chodzi o jej nie przekraczanie.

>Obudowa jest z tak
>cienkiej blachy z minimalną szczeliną powietrzną, że grzeje się niewiele
>więcej niż gdy dysk jest w komputerze. Obudowę oczywiście należy postawić
>pionowo, dla chłodzenia dysku z obu stron.

zewnetrzna obudowa nie wymuszonego na okolo niej przeplywu powietrza
jaki jest wewnatrz poprawnie zaprojektowanego komputera.

postawienie obudowy pionowo nic nie zmienia bo samo powietrze jest
dosc marnym przewodnikiem ciepla. natomiast jesli obudowa wykonana
jest z metalu i polozyc ja na chlodnej metalowej obudowie np.
komputera, to na pewno bedzie wieksza wymiana ciepla. <rs>