Re: USA samolot podzespoly komputera

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 03:39:04 MET DST

Marion wrote:

> Mam mozliwosc kupienia w Kanadzie (mysle, ze nie ma roznicy miedzy
> Kanada a USA) przez znajoma podzespolow komputera (procesor, grafika,
> ram, zasilacz, plyta glowna).

Jeżeli znajoma kupi z USA to musi zapłacić kanadyjski VAT składający
się z dwóch elementów:

1) GST - 6% - podatek ogólnokrajowy.
2) PST - w przypadku Ontario wynosi 8% - podatek danego regionu.

W przypadku Ontario wynosi to razem 14%. GST zwrócą Ci po wypełnieniu
formularza przy wylocie (oczywiście po dłuższym czasie oczekiwania),
nie wiem jak jest z PST.

Dodatkowo musisz się liczyć z możliwością konieczności opłacenia VAT -
22%, co czyni całą imprezę wysoce nieopłacalną. Ten VAT Ci naliczą w
Polsce, ale jak Ci nie sprawdzą bagażu to VATu nie będzie.

Jeżeli chodzi o ceny w kanadyjskich sklepach to ja nie znalazłem
żadnego naprawde godnego uwagi. Większość cen procesorów, grafik czy
płyt głownych była na poziomie porównywalnym z www.esc.pl. Jedyne co
udało mi się tanio kupić to pamięci OCZ, które w samym sklepie miały
cenę minimalnie niższą niż w Polsce, ale producent oferuje MIR (Mail in
rebate - zwracają część ceny towaru po odpowiednim wypełnieniu
formularza i wysłaniu do nich pocztą). Jeżeli otrzymam ten rabat,
będzie dużo taniej.

Taniej można kupić sprzęt refurbished (naprawiany,odnawiany lub po
prostu klient zwrócił go do sklepu po zakupie), ale ciężko tam znaleźć
nowy procesor lub płytę główną.

--
Łukasz Ledóchowski