Re: 2 dyski do wyboru

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 00:37:31 MET DST

Marcin Kocur wrote:

> Zapomniałem jeszcze o jednym ponad 10 letnim w serwerze. Fakt, że mało
> co robi, ale codziennie kręci się przez kilka godzin. I jest sprawny
> do dzisiaj.

A ja mam w pracy w serwerze FTP dwa WDC w RAIDie. Pracuja juz dwa lata 24/7,
są do tego w temperaturze ~35-40 stopni (dyski maja ~48) - jakis debil zle
obliczyl wydajność klimy. Dodatkowo dyski te w momencie wsadzania do serwera
mialy juz natluczona mase godzin.

Zeby być dokładnym to jeden ma obecnie juz 27972h (ponad 3 lata), a drugi
36435h (ponad 4). Oczywiscie oba "0" pending oraz relocated sector count.

Podobnie nigdy nie miałem problemów z dyskami Hitachi/IBM, ale nigdy nie
wpadłem na wspaniałą serie "30GB?!" ktore padały jak muchy. Mysle ze IBM
nauczyl sie na błędach, podobnie jak ABIT z kondensatorami ;-)

Co do szacowania awaryjnosci dysków to bez dokładniejszych statystyk nic nie
wymyslimy sensownego...

--
pozdrawiam
      Mikolaj