Re: Czy można tak łączyć pamięć RAM?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 17:45:27 MET DST

On 28 Sie, 10:05, barjab <barjabWYT...@gmail.com> wrote:

> Wkładam je do slotów różnego koloru a więc dual z góry jest wykluczony i
> nie idą niestety. Już doczytałem, że ten pisk po starcie oznacza błąd
> pamięci, tylko czemu? Mogłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi timingami?
> A i te pamięci mogą mieć różne CL, czy to może mieć znaczenie?
>
> Pozdrawiam

No wlasnie dlatego razem nie ida bo maja rozna czestotliwosci i CL.
Czasem dokladam pamieci i czesto wlasciciel upiera sie, zeby stare
zostaly... Zwykle (czasem az nie) plyta rusza, ale komputer zawiesza
sie w POST, podczas wchodzenia do biosu lub najpozniej ladowania
systemu. Prawie zawsze pomaga na to (oprocz zmiany czestotliwosci)
zmiana podstawowych timingow CL, RCD, RP, RAS (roznie sa opisywane).
Chyba tylko raz mi sie nie udalo z pamieciami Kingston i Twinos.
Najdziwniejsze konfiguracje bywaja dobre. Odłącz dyski, napedy i
kombinuj. Uwazaj podczas wkladania pamieci: bez pradu i rowno, bo
mozesz je spalic. Niestety nawet jesli Ci sie uda moze okazac sie, ze
przy dluzszym obciazeniu komputer bedzie mimo wszystko niestabilny
(resety lub BSOD pod win)