[OT] Zużycie prądu

Autor: berton <bertonu_at_gmail.com>
Data: Sun 26 Aug 2007 - 09:48:04 MET DST

Witam,

Jako, że na grupie często się pojawiają pytania o to ile ciągnie dany
komputer informuję, że w plusie są po 30 zł całkiem przyjemne mierniki
prądu. Zanabyłem sobie taki, proste ale funkcjonalne urządzenie, można
wpisać cenę 1Kwh i ładnie liczy ile żre podłączone ustrojstwo.

Nawet dokonałem sprawdzenia, przez wpięcie lampki z żarówką 25W, urządzenie
podało 26,5W, co biorąc pod uwagę prostotę żarówki i opory instalacji dla
mnie jest do przyjęcia.

Dobre pomiary uzyskuje się biorąc pod uwagę dłuższy okres badania, ja o
laptopie della (jaki już pisałem na grupie niedawno) mogę napisać, że:
- pisząc tego posta ciągnie 28W (matryca świeci na maksa),
- ściągając torrenta z zamkniętą klapą 14-18W,
- jeszcze nie miałem okazji sprawdzać przy maksymalnym obciążeniu, bo do
pomiarów czeka w kolejce lodówka:-) Pomiary robione krótko bo mam to od
wczoraj dopiero.

Gdyby ktoś się skusił i kupił to zachęcam do wpisywania konfiguracji
komputera i wyników pomiarów, takie informacje pomogą w doborze zasilaczy a
i IMHO dużo powiedzą o tym ile nasze piece prądu zmieniają w ciepełko.

Pozdrawiam
berton