Re: Parę pytań o peceta dla Visty

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 12:42:49 MET DST

Fenicjanin pisze:
> Witam
>
> Zamierzam nabyc kompa (najtaniej jak się da) dla Visty.
>
> - Core2Duo 2 lub 2,2 GHz
> - 2GB RAM
> - płyta główna z możliwością obsługi 4GB RAM (widziałem że nie które pod
> Core2Duo mają ograniczenie do 2GB)

Pierwsze widzę takie ograniczenie. Możesz rzucić przykładem?

> - karta grafiki taka, żeby okienka chodziły płynnie; na Radeon9800PRO i p4
> 3GHz nie chodzą płynnie (np. przewijanie w IE, zmiana rozmiaru okienka).
> prawdopodobnie zacznę od grafy zintegrowanej z płytą.

Coś nie tak miałeś z tym systemem. Na zestawie SempronXP 2800+ z
Radeonem 9600 wszystko działało płynnie, więc to na pewno nie wina sprzętu.

> - dysk (>=150gb) i obudowa praktycznie bez znaczenia.

Wybierz jednak jakąś obudowę bez zasilacza i do tego wybierz osobno
firmowy zasilacz. Szkoda takiego zestawu na byle czym.

> Gdzie najtaniej to kupię? Jak samemu złożę to coś zaoszczędzę? Są
> porównywalki cen sklepów dla zestawów skonfigurowanych przez użytkownika?

Przypuszczam że najtaniej na allegro i w sklepach internetowych.
Porównanie zestawów użytkownika to chyba tylko ręcznie. Da radę
oszczędzić samemu składając, ale masz wtedy tylko gwarancję na części a
nie na zestaw.

> W każdej obudowie można wymienic potem zasilacz? (jakby chodził za głośno)

Tak.

> Na każdej płycie głównej da się trochę podkręcic taki procek? (powiedzmy do
> 2,6)

Raczej tak.

> Sugestie mile widziane.

Płyta Gigabyte'a, np GA-G33-DS3R jak chcesz ze zintegrowaną grafiką.

> Pozdrawiam

| Andrea | http://czerwona-linia.blogspot.com/ |
There is no such thing as overkill, there is
only "where's the ammunition" question.