Problem z Forceware? czy może DirectX?

Autor: Paweł Lasecki <mam.konto_at_nagmailu.com>
Data: Thu 23 Aug 2007 - 21:27:55 MET DST

Witam grupę.

Mam następujący problem: Kilka dni temu ściągnąłem sobie demko nowego
(podobno) superhitu growego - Bioshock. Po instalacji pojawiło się
info, że dobrze by było zainstalować najnowsze sterowniki. Wszedłem na
stronę Nvidii i ściągnąłem (Forceware 162.18). Dla pewności
zainstalowałem jeszcze DirectX 9. No i tu się zaczęły moje problemy:

Zacznę od tego, że po instalacji obraz był nieprawidłowo wyświetlany.
Mam panoramiczny monitor, ale obraz wyświetlany był jeszcze szerszy
niż mój ekran i można go było scrollować myszką. Na szczęście
wyguglałem rozwiązanie i wydawało mi się, że teraz jest już OK. Nic
bardziej mylnego...

Od tamtej pory żadna (naprawdę żadna) gra z grafiką 3D nie chce się
odpalić. Wyświetla po prostu czarny ekran - i tyle. Niektóre po
minucie (mniej więcej) wywalają BSOD'a i komunikat, że wina leży po
stronie pliku "nv4_disp". I koniec pieśni. Możliwe, że tak zachowują
się wszystkie gry - nie starczyło mi cierpliwości, żeby po każdym
uruchomieniu gry czekać minutę i resetowałem komputer.

 I teraz nie wiem - czy wina leży po stronie tego DirectX, czy może
chodzi o sterowniki? Może ktoś się już z czymś takim spotkał? Tak czy
siak - przydałby mi sięjakiś patent na przywrócenie starszych wersji
DirectX i Forceware. Ktoś pomoże?

 Moja karta graficzna to Geforce 7800 GT.