Re: Zasilacz 2 linie 12V

Autor: dogfish <email_at_nmsi.com>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 19:14:31 MET DST

Adramelech wrote:
> "Grzegorz Nowak" <just@ask.me> Odpowiedz na news:fag4pa$72g$1@news.onet.pl:

> Te dwie linie to tylko takie tam gadanie. Chodzi w tym oto, że jednym kablem
> nie może pójść wiecej niż 20A. Każdy zasilacz ma fizycznie tylko jeden układ
> zasilania 12V, z ogranicznikiem 20A a kabel.
>
> Pozdrawiam!
.
Mam podobny zasilacz..."Chodzi w tym oto, że.."
Te dwie linie sa przeznaczone do LSi.. a takze do podlaczenia zasilania
do dwoch video kart pracujacych w ukladzie Crossfire; np: kombinacja
systemu opartego na dwoch ATi X1950 Pro (patrz ati.com/crossfire).
Karty te wymagaja specjalnego dodatkowego zasilania bezposrednio z
PS,ktore sa zaopatrzone specjalnymi (6 pin) wtyczkami.
Oczywiscie jezeli jest w systemie tylko jedna PCI-E karta to
wykorzystasz tylko jedno zasilanie.
Te 6 pins (6 przewodow ) ma zapewnic rozklad obciazenia zwiekszonego
poboru pradu/przewod.

Eh,
"Te dwie linie to tylko takie tam gadanie".....

A teraz do Grzegorza:
Mysle ze to powinno byc dostatecznie jasne. Jezeli twoja PCIE wymaga
innego dodatkowego zasilania niz w/w LSi wtedy nabedziesz odpowiedni
adapter pomiedzy MOLEX a twoja karta. Jezeli taki adapter jest wymagany
to z reguly jest on zalaczony razem z karta (retail box).
Pozostale wyprowadzenia z zasilacza sa tak oczywiste ze nie wymagaja
dodatkowych objasnien. Jedynie co naklezaloby nadmienic to 4 pin
(dodatkowe zasilanie 12V do niektorych M/B. Zdarza sie ze niektore badz
to plyty glowne badz zasilacze maja wiecej niz 4 pins, nie jest to
zadnym problemem gdyz istnieje pelna kompatybilnosc i te wtyczki-gniazda
"pasuja do siebie" i w przypadku wystapenia roznicy ilosci
przewodow/pinow, niektore piny beda po prostu wolne bez wplywu na
operacje systemu. Konieczna jest jednak uwaga w podlaczeniu -
objasnienia w instrukcji obslugi M/B.