Re: spójność danych - problem z dyskiem?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 16:54:16 MET DST

On 22 Sie, 08:47, jureko <je...@poczta.fm> wrote:

> ok, mógłbyś mnie pokierować na te wpisy? Problem leży dla mnie w tym,
> żeby zachować istniejące dane...chyba że zrobię obraz, sformatuję i
> potem odtworzę. Zadziała tak?
> --
> jureko

Speedfan 4.31 zakladka SMART. Przy krytycznych cechach sa zielone lub
czerwone znaki OK lub Error jesli wszystkie sa zielone to obejrzyj
wartosc raw Reallocated sector jesli sa zera ok, jesli nie dysk
zaczyna sie sypac albo bylo jakies zdarzenie (wstrzas np) ktore
uszkodzilo powietrznie talerzy i jest powod do zmartwienia, ale taki
dysk tez moze chodzic dluga o ile uszkodzonych sektorow nie przybywa.
Na dole jest ocena fitness, cos jakby zuzycie dysku - 50% to juz duzo.
Oczywiscie najlepiej ocenic to samemu, ale opis bylby dlugi.
Moze nie ma potrzeby, zeby az reinstalacja systemu, ale najpewniej
jest zrobic backup partycji, skasowac ja, utworzyc nowa ntfs i
zainstalowac system.