Re: notebook glare/webcam/sd

Autor: Tiber <pra_anime_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 04:09:31 MET DST

In news:faft23$dad$1@achot.icm.edu.pl,
debris <raster@chello.pl> typed:

> procek Pentium M, pamiec chyba 512mb to obecnie minimum, dvd rw,
> os - raczej windows xp home niz vista ... zasadniczo notebook do
> pracy biurowej, sporadycznie moze filmow dvd, na pewno nie do gier ...
> wielkosc matrycy od 15 cali wlacznie ...

Dell Ireland (w UK nawet trochę taniej:
- Intel Core 2 Duo T5470 Processor
- Windows VistaR Business - English
Niestety, te wersje Vostro, które mają XP, nie mają z kolei kamery w
opcjach...

- Base Warranty - 1 Year Business Hardware Support
Zredukowana do minimun - dłuższy czas gwarancji to wydatek rzędu 120-260
euro (!).

- 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
O matrycach trochę lepiej doczytać - ponoć lustrzane w
Inspironach/Vostro, 6-bitowe, mają ziarnistość obrazu, która może
niektórych drażnić. Akurat WXGA ma raczej nie mieć ziarnistości, a jest
też przepuszczenie, że tylko pierwsze partie Delli tak mają.

- Matte Jet Black with 2.0 mega pixel camera
- 1024MB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x512]
- 120GB (5400rpm) SATA Hard Drive
- 128MB nVidia GeForce 8400M GS
- Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive
- Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)
9-komorowy wystaje poza obręb obudowy.

- Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0 Module
- Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europe

To jest Vostro 1500 na prawie minimalnych ustawieniach (poprawiona
matryca, dołączona kamera i Bluetooth za 10 euro). Niestety ten
najtańszy, w granicach 1600 złotych nie spełnia twoich warunków. Ten
kosztuje 2480, z VAT-em 3000, ale to ciągle tania maszyna jest i całkiem
potężna. Jako że to cena "irlandzka" (polskie są masakrycznie wyższe),
to sprzęt trzeba, by zamówić do siedziby w Irlandii (60 euro) i ktoś
musiałby przywieść po prostu potem do nas. To kategoria laptopów "dla
biznesu", ale firmy nie trzeba mieć by móc taki zamówić. Natomiast
posiadanie firmy oznacza najpewniej jeszcze zwrot VAT-u.

> mniejsze chyba nie maja
> sensu ?

Zależy. Jeśli chcesz trzymać laptopa we względnie stałym w jednym
miejscu i mieć maksymalny komfort wygody, to celuj w 15''+. Jeśli
mobilność jest ważną cechą, to w 14'' a nawet niżej - i taniej, i lżej.

--
tbr