Re: Trudny wybor: Intel e2160, e4400 czy e4500?

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 20:17:00 MET DST

crazy napisał(a):
> Na wlasnie - ktory procesor? Podkrecac moze bede, w gry duzo nie gram, ale
> rowniez uzywam jakies egzotyczne systemy jak Solaris czy Linux (glownie
> programowanie javy, c# czy bazy danych).

Chyba trzeba poszukać testów wydajności w tych aplikacjach i ocenić czy
warto brać droższe modele?
Jaki procesor był dotychczas używany i jakie zyski w wydajności będą
satysfakcjonujące? Ja wybrałem CPU (E2160) na zasadzie porównania do
poprzedniej konfiguracji i w tym świetle jestem wręcz oszołomiony
wydajnością.

> Troche czytalem na temat tych procesorow, ale o ile nie zachecano do kupiena
> e4400 (nie dosc szybszy od 2160) to o e4500 jest malo info.

E4500 ma taki sam rdzeń (?), FSB i cache (2MB) jak E4400 tylko
"fabrycznie" jest ustawiony na wyższe taktowanie (2.2GHz zamiast 2GHz).
No i teraz sprawa się komplikuje bo zależy czy będzie się nadkręcać, na
jakiej płycie głównej i z jakim chłodzeniem.

Sam mam akurat E2160 i używam go na 266MHz FSB czyli z zegarem 2.4GHz
(mogę na 300FSB ale chyba słaby zasilacz już niewyrabia...).

Zwykle daje się ustawić zegar 2.7GHz bez podnoszenia Vcore ale jeśli
chce się +3GHz lepiej aby płyta główna miała taką możliwość.

Pozdrawiam,
Radek