Zestaw, circa 2000

Autor: mati <longraider_at_gazeta.NOSPAM.pl>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 11:21:31 MET DST

Witam,

Zestaw około 2000 pln.
Musi być GeForce 8xxx, ze względu na CUDA.
Sprzęt na 3-4 lata, w międzyczasie rozbudowa, dlatego dobrze by było
mieć SLI.
Na sprzęcie będzie siedział winXP + linux, vista być może w przyszłości,
jak coś mnie do niej zmusi ;-)

Narazie wiem że będzie:

- Galaxy GeForce 8600 GE ~570 zl
- HDD coś koło 200-300 GB ~220-280 zl
- RAM 1GB 800 Patriot/Kingston ~160 zl
- obudowa + zasilacz ??? zl
- reszta (DVD/FDD) jest z odzysku ;-)

Zagwozdka jest przy MoBo i procku. Jeśli miałoby być na AMD to:
AMD Athlon 64 X2 EE 4200+ (Socket AM2, 65W) ~290 zl, albo coś około tego
plus przydałaby się jakaś MoBo, pewnie na nForce 570, umożliwiająca
podkręcenie, bo wydaje mi się że przy tej grafie trzeba będzie coś
więcej wykrzesić z procka. W przyszłości przy okazji wykorzystania SLI
proc się oczywiście na mocniejszy zmieni.

Chyba że coś na C2D, bo słyszałem że są z AMD i nForcem 570 problemy
(coś z instalacją winxp na dyskach >250GB). Tylko że tutaj ceny są
większe, musiałbym opuścić z MoBo. A totalnie się w Intelach nie orientuję.

W sumie bardziej sie skłaniam ku AMD, ale byłbym wdzięczny za propozycje
 proc+mobo i dla AMD i Intela. Licząc obudowę z zasilaczem za 250,
wychodzi na proc+mobo około 750 pln.

Jeśli chodzi o 1GB ramu - więcej narazie nie potrzebne, najwyżej się dokupi.

Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi.

--
pozdrawiam
mati