Re: Sieć 1Gb

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 16:02:27 MET DST

news:fa44f8$750$1@polsl.pl...

> W realnych zastosowaniach? Całkiem normalnie.

Normalne dla ftp, czy dla samego lanu ? Bo ja po DC++ ściągam filmy z
prędkością 10-11MB/s od ludzi z innej dzielnicy. A mam zwykłego Realteka
8139 za 15zł.

> Wiesz, czasem człowiek nie chce czekać ;) Ja sam swego
> czasu się zastanawiałem nad zmianą sieci na gigabitową,
> bo ceny znacząco spadły. Kiedy jeszcze nie miałem w
> desktopie dużego dysku, często przegrywałem materiał
> wideo czekający na kompresję na dysk w serwerze, i przy
> 100 Mbps kilkugigowy plik kopiował się denerwująco długo.

Moja sieć (www.e-wro.pl) to 10/100Mbit, więc choćbym miał i sieciówkę 10Gbit
to szybciej nie będzie :)

> W zasadzie to CPU nic nie powinien robić, dobre karty
> robią transfer bus-master bezpośrednio z pamięci, a
> nawet potrafią przetwarzać nagłówki TCP. Gorzej z typowymi
> kartami zawierającymi sam "czysty" MAC.

> Jeżeli żadne inne urządzenie z niej nie korzysta (a grafika
> i dyski mają własne połączenie), to nie stanowi to wielkiego
> problemu.

Ano. Chyba że dysk na który ściąga jest podłączony za pomocą dodatkowego
kontrolera na PCI.