Re: Plyta Abit K9 - jak przy O/C sie pozbyc Safe Mode?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 14:43:37 MET DST

news:fa43jj$5i6$1@polsl.pl...

> Nie chodzi o "dostępność opcji podkręcania pamięci" ale
> "czy istnieje możliwość podkręcenia", to znaczy czy podkrę-
> cona pamięć będzie *stabilnie działała*.
>
> To zasadnicza różnica.

Wiem oczywiście że to zasadnicza różnica. Nie zwróciłem uwagi że chodzi o
"możliwości overclockerskie pamięci", bo nawet najtańsze DDRy 533 (nic
"gorszego" już w sklepach nie ma :) ) mają mniejszy czy większy "zapas
overclockerski" (szczególnie jesli istnieje możliwość podciągnięcia napięcia
na nich)

> Ale wystarczy zazwyczaj modyfikować podstawowe. Albo zmienić
> dzielniki pamięci, by działała z zegarem niższym niż te
> 400 MHz (dla DDR2 800 MT/s). To drugie rozwiązanie jest
> nawet lepsze.

Owszem, pod warunkiem że w trybie 667 pole SPD jest "puste" - wtedy płyta
przyjmie wolniejsze timingi z trybu 800 i można kręcić bezpiecznie te 20-30
%. Jeśli jednak ma wpisane timingi dla 667 to jest analogicznie jak przy
800, bo płyta przyjmie te timingi, więc już przy podkręceniu o 1MHz zaczyna
się równiez przekraczać fabryczne parametry pamięci (opisali to dokładnie w
tym artykule)
W Intelach ten problem nie istnieje.