Re: Taśma w strimerze..

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 12:00:45 MET DST

> Użytkownik "wredny_menel" <wredny_menel@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:fa1k41$65u$1@inews.gazeta.pl...

> nie żartuj.
> Nie mam doświadczenia w tym względzie,
> ale od niedawna pośrednio odpowiadam za
> "zagwarantowanie bezpieczeństwa danych"
> i dla tego pytam bo taśmy "przeszły 100X"
>
> Wymieniać??!!

Wymien.

Ja stosuje metode:
Tasiemka roczna (od pierwszego uzycia) -> kosz (albo choinka :) )
Zaraz po nagraniu tasiemki weryfikacja. Jesli OK to jest duza szansa ze w ciagu
miesiaca lezenia jej sie nie pogorszy.
Jesli tasiemka zglosila blad przy zapisie lub weryfikacji zaznaczam jako
podejzana i zapisuje ponownie. Jesli zapisala i zweryfikowala sie OK to mam ja
na oku jesli zawiedzie ponownie -> kosz (albo choinka).

Naprawde wazne dane miej w 3 kopiach.
Czyli jedne na produkcji, drugie na tasmie, trzecie na dysku gdzies dalej niz w
miejscu produkcji.
Tasma do sejfu jak masz jesli nie masz to wynos daleko od produkcji ale tak aby
postronni nie mieli dostepu (np. dzieciok:) ).
UWAGA!
Jesli na tasmach masz dane osobowe i chcesz je wynosic to musza byc zaszyfrowane
na tej tasiemce.

Napisz co to za standard zapisu to moze jakies dedykowane narzedzia sie znajda
do weryfikacji stanu tasiemki (takie jak scan disk w nero podajacy ilosc bledow
C1 i C2).