Re: FDD i pendrive

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 23:35:03 MET DST

"Artur M. Piwko" slrnfc85rc.6cl.pipene-news@beast.tu.kielce.pl

> Wszystkie FDD jakie miałem wymontowałem. Szkoda watów na karmienie
> czegoś, co użyłem ostatni raz prawie wieku temu. :)

Prawie??? Ćwierć? Bo raczej nie pół. FDD jest potrzebny
do zapisu ,,starego'' BIOSu płyty, a być może nie jest,
ale był, bo być może nowe płyty są inne i (na przykład)
łykają od razu penflaszkę.

PeCet ma co najmniej dwie skamieliny: RAMka z dziurką :) i FDD.
Jedno i drugie jest pomysłem Gatesa. Na szczęście gdzieś po
drodze umknął jego BASIC. :)

Ręka do góry ;) -- kto nie wie, co to BASIC. :)
(chodzi o język programowania)

> Przecież jestem tego samego zdania. Wsparcie w bios dla usb mass storage
> powinno pojawić się już dawno temu.

No właśnie. :)
Ale niestety Gates broni swoich dóbr intelektualnych. :)

Na szczęście po ostatnich odrzutach [Visty] pozycja Gatesa
i M$ nie rośnie :) (że tak delikatnie napiszę) a standard
IBM PC chyba umiera śmiercią naturalną, ustępując rozsądkowi
i nowym pokoleniom, które nie pojmują rozumowania spod znaku
Redmond. Lada moment może wybuchnąć ;) komputer osobisty
zupełnie inny -- gabarytowo mały jak obecna komórka, ale
mocny jak obecna czterordzeniówka i będzie miał ekran
(lub coś w rodzaju ekranu) o przekątnej ekwiwalentnej,
czy adekwatnej do ćwierci setki cala obecnych LCD...
Pozostaje problem klawiatury, ale pewnie i to jakoś
za naszych czasów ustąpi... Futurystyczne czytanie
z myśli (czy ruchów rąk) i świecenie wprost w oko
(na przykład stosownymi okularami) nie wprowadza
już ludzi w stany lękowe. :)

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'