Re: ile prądu ciągnie komp ?

Autor: sotb <so_tb_at_niespamuj.netu>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 14:34:09 MET DST

> skoczyły mi rachunki za prąd.
> czy to mozliew że nakręca go komputer stacjonarny działający non stop całe
> dnie ?

Chyba sam sobie odpowiedziałeś.
Zwłaszcza wtedy żre prąd jeśli procesor ma co robić. Ludzie czasem świadomie
zgadzają się na np. udział w jakichś internetowych programach
obliczeniowych - procek się grzeje niby dla dobra ludzkości.

> komp jest stacjonarny zasilacz 300W, monitor LCD
> czyli to jakby były 3 żarówki 100W stale właczone, a ile to kasy na jedna
> żarówkę ?

Podłączyłem sobie licznik gniazdkowy i wskazał mi zużycie 90 Watt na biegu
jałowym bez monitora (windaXP, proc P1,4Ghz, 256 RAM) 170-190W z monitorem
kineskopowym. Mój laptop pobiera 70-80 W.
Serwer (2 dyski, P2 266MHZ, 256RAM bez myszki, klawy i monitora, z 5
Apekami, 1 switch, modem dsl) pracujący bez przerwy kosztuje mnie 22-26 zł
miesięcznie.

SOTB