Re: Intel Q6600

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 11:49:46 MET DST

Marx pisze:
> No to chyba logiczne ze upgrade kosztuje, niemniej koszt serwisu i
> zakupu to sa rozne sprawy. A upgrade to zakup a nie serwis. Roznica jest
> taka ze koszt zakupu mozesz np amortyzowac a serwisu nie (jak doposazasz

Dla użytkownika domowego to żadna różnica. Całkowity koszt
komputera to zakup + rozbudowa + eksploatacja przez n miesięcy.

> Niemniej bez sensu wydaje mi sie takie myslenie. Jak chcesz
> minimalizowac koszty, to po prostu nie kupuj komputera - wtedy hobby cie
> bedzie kosztowac 0 zl. Tylko gdzie wtedy przyjemnosc z hobby?

Ale dlaczego zakładasz, że komputer służy *tylko* do hobby?
Często jest tak, że komputer jest tak czy tak niezbędny,
a jego wykorzystanie do zadań nie przynoszących zysku jest
tylko efektem tego, że *już* jest. Na przykład ja od dosyć
dawna (niestety?) na komputerach głównie pracuję, a hobbys-
tycznie używam ich w przerwach, gdy normalnie byłyby niewyko-
rzystane. Owszem, w kategoriach całkowitego kosztu eksploa-
tacji na pewno troszkę to "hobby" kosztuje, ale jest to koszt
znikomy (i wrzucam go w zastosowania "komercyjne"). Na pewno
jednak nie mam zamiaru rozdymać kosztów przez rozbudowę
sprzętu, szczególnie jeżeli w zastosowaniach profesjonalnych
(z punktu widzenia wykonywanej na tych komputerach pracy)
jest to w ogóle nieuzasadnione ekonomicznie.

Poza tym rzadko chyba hobby polega na sprawdzaniu coraz to
nowego sprzętu. Możesz takie mieć, masz prawo, jeżeli tylko
jesteś skłonny płacić za takie hobby to Twoja sprawa. Ale
dla wielu hobby to raczej czytanie o sprzęcie, testowanie
programów, pisanie oprogramowania, budowanie własnych
układów elektronicznych. Komputer jest im potrzebny, ale
nie muszą wcale co chwila zmieniać mu bebechów. Tak samo,
jak człowiek mający hobby w postaci Formuły 1 nie musi
posiadać bolidu czy chodzić na każdy wyścig, ale może
spokojnie czytać o swoim hobby w Internecie, kupować
książki, składać modele bolidów i oglądać transmisje
telewizyjne. Nie ograniczaj sztucznie pojęcia "hobby:
komputery" do fascynacji sprzętem, bo tak nie jest.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |