Re: DVI-D która najstarsza grafika to ma?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 15 Aug 2007 - 20:36:09 MET DST
Message-ID: <f9vh2o$vdr$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

Użytkownik <mdlistdoc@hotmail.com> napisał w wiadomości
news:f9v14f$fns$1@atlantis.news.tpi.pl...
>>
>
> Problem jest bardziej złożony - kłopot jest vbiosem karty graficznej. Im
> późniejsza karta i marniejszy producent tym:

Ale vbiosy nie piszą producenci kart, ale producenci chipsetów tych kart.
Producent karty conajwyżej modyfikuje lekko orginalny bios dodając np.
własne logo na starcie.

> - więcej brakujących funkcji

Chodzi o gry ? To tylko wymóg posiadania Vesy 2.0 (czasem nawet 1.0). Czyli
standard dla każdej karty AGP (już Riva 128 miała Vesę 3.0)

> - błędna realizacja tego co pozostało.
> Efektem jest jedna z możliwości:
> +program nie startuje bo brakuje jakiegoś trybu,
> +wyświetla czarny ekran,
> +monitor pluje komunikatem out of sync i pokazuje czarny ekran,
> +na ekranie jest kaszana, zupa, śmieci lub coś innego losowego.
>
> Po prostu im później tym bardziej producent tylko dbał aby dało się
> uruchomić windows olewając jakość DOS.
>
> Tryb tekstowy nie tylko się przydaje do DOS ale też do Linuksa.
> Szczególnie tryby wysokiej rozdzielczości.
> Choć do późniejszych gier dosowych istotna jest też grafika SVGA.
>

Jeśli chodzi o gry to czasem odpalę (pod czystym dosem) Duke Nukem czy Quake
i działają mi w każdym trybie. Może podaj konkretnie co nie działa ?
Received on Wed Aug 15 20:40:09 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 15 Aug 2007 - 20:51:12 MET DST