Re: Laptop dla studentki architektury

Autor: R.R.R. <rafal_at_ubuntu.ubuntu>
Data: Wed 15 Aug 2007 - 08:45:29 MET DST

Maciej Browarczyk napisał(a):

> E dobra widze, to pic na wode jest Drogi Panie. Takie cos to kazdy moze
> miec z ulicy ;)

Nie każdy z ulicy lecz student posiadający adres w domenie jakiejś
uczelni...

  Ja mowie tutaj o programach w stylu MSDNAA, gdzie
> dostajesz pelnowartosciowy produkt a nie np. Windowsa z wielkim napisem
> "WERSJA STUDENCKA" ;]

Żartujesz sobie, prawda?
Co Ci przeszkadza, że na wydruku jest informacja "stworzone za pomocą
wersji studenckiej"? To jest wersja _dla studentów_ do wykorzystania
_tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych_. Nie wyobrażam sobie byś miał
jakieś problemy z tego tytułu w oddawaniu projektów na uczelni.
Co rozumiesz pod pojęciem "pełnowartościowy produkt?" Że będziesz mógł
za darmo zainstalować sobie studencką wersję i robić projekty dla firm i
jeszcze na tym zarabiać? Chcesz zarabiać, lub nie pasuje Ci licencja -
nie ma obowiązku korzystać!
No i co rozumiesz pod pojęciem "pełnowartościowy produkt"? Na
microsoftowej stronie codeguru.pl w MASDNAA FAQ znalazłem informację, że
pod windowsem objętym licencją MSDNAA można instalować tylko
oprogramowanie wykorzystywane do nauki. Zaciekawiło mnie to i na
tamtejszym forum zadałem kilka pytań - odpowiedz ogólnie była taka: nie
możesz instalować żadnego oprogramowania nie będącego koniecznym w
procesie kształcenia, nie zależnie na jakiej licencji byłby ten program.
Był podany chyba przykład, że np. kompilator jest ok i potrzebny na
studia, ale już winamp czy gg będzie ciężko podciągnąć pod proces
kształcenia dlatego nie mam prawa go instalować i tracę licencję.