Re: Mysz radiowa ze stacja dokujaca

Autor: hype <zzhype_at_op.pl>
Data: Mon 13 Aug 2007 - 16:50:41 MET DST

Norbert wrote:

> Przyznam, ze mnie tym troche zaskoczyles, moja obecna mysz wytrzymuje na
> akumulatorach 9-10 h a Ty o miesiacach piszesz, musze to sprawdzic, bo
> faktycznie to niezle wyjscie, nawet kupuja duracelle.

Pewnie zależy od modelu jak i użytej baterii. Sam korzystam m. in. ze
wspomnianego LX5 - na akku 2x NiMH Energizer 2500 mysz wytrzymuje wiele
tygodni. Na tyle długo że nie czekam aż zapali się ostrzeżenie o niskim
stanie baterii tylko sam je wymieniam na świeżo podładowane (po ~ 2
miesiącach). Mysz jest używana ze średnią intensywnością, ok. 8-10h
dziennie, nigdy nie jest wyłączana całkowicie (zawsze "standby").
Zbliżony do podawanego w specyfikacji przez producenta okres działania
(6-8 miesięcy na jednym zestawie) jest IMHO możliwy do osiagnięcia, ale
jedynie na ogniwach o dobrej pojemności i _jednocześnie_ nie
posiadających wysokiego samorozładowania. Odpadają więc wtedy wszelkiej
NiCd czy NiMH (nawet 2-3% dziennego samorozładowania), alkaline (bo nie
dorównują w/w pojemnością), a pozostają ogniwa litowe (dość drogie ale
praktycznie bez wad, ultralekkie dla tych co nie lubią "przyciężkiej"
myszy) i wszelkiej maści "eneloop'y" (akku o obniżonym samorozładowaniu).

BTW - nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie dla energoszczędności,
ale w/w dane są podawane dla LX5 w wersji z nowszym, małym i
"bezkablowym" dongle. Jest on wpinany bezpośrednio w port USB - można
więc bezproblemowo używać np. z notebookiem.

> pozdrawiam
> Norbert

Pozdr.