Nowy komputer

Autor: Rafał <rafalwojtczukWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 23:59:47 MET DST

Witam i pozdrawiam wszystkich! Jak się macie!

Chciałbym kupić nowy komputer i szukam opinii ekspertów, którzy znają się na
tym lepiej ode mnie.

Sprzęt ma służyć do poważnej pracy. Nie gram, a jak kiedyś zmienę zdanie, to kupię
sobie konsolę, więc karta graficzna bez znaczenia. Często mam uruchomione dwie
przeglądarki (po kilkanaście okienek w każdej; pluginy, java i inny badziew
pochłaniają CPU jak Polska fundusze pomocowe), 2-3 aplikacje specjalistyczne, czasem
coś biurowego i jakieś multimedia (radio przez winamp i/lub video). Bardzo
chciałbym, aby to wszystko chodziło jak marzenie, bez zacięć i opóźnień. Zależy mi
więc na naprawdę szybkim dysku (wystarcza mi 30GB), pamięci i mocnym procku.

Finanse mnie w zasadzie nie ograniczają, za co gorąco dziękuję hossie na GPW.
Mogę sobie wreszcie pozwolić na coś bez kompromisów. Jakość pracy jest dla mnie
ważniejsza. Oczywiście, nie chcę przepłacać i mieć sprzęt do łatwej
modernizacji w przyszłości. Może więc coś używanego z Allegro?

Hałas bardzo mnie rozprasza w pracy, więc chciałbym, aby nowy komputerek był naprawdę
cichy. Podobają mi się wyświetlacze na obudowie, ale nie chcę, żeby mi to w nocy
świeciło. Potrzebuję też kieszeń na kilka starych dysków, do których muszę czasami
sięgnąć. DVD kompletnie zbędne. Brać Vistę czy zostać przy XP? Vista lepiej
zabezpieczona, co się przekłada na większą prędkość, ale sama więcej żre.

Miałem do tej pory posłużbowego HP Compaq Evo n1020v P4 2,4 GHz, 512 MB, 30GB, ale
się posypał. Był jak na mój gust zdecydowanie za wolny. Szczególnie dysk. RAM-u do
końca nie wykorzystywałem.

Pozdrawiam wszystkich,

Rafał

PS. Kto mi coś takiego profesjonalnie i tanio złoży?
PS2. Gdzie można tanio naprawić Compaqa?