Re: ATA na SATA - procedura

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 14:52:52 MET DST

Dnia Fri, 10 Aug 2007 12:42:25 +0200, JeRRy napisał(a):

> Witam,
>
> Dzis zamierzam przerzucic 2xHDD ATA na plyte SATA
> (za posrednictwem przejsciowek).
> Zadanie niby banalne, ale nigdy tego wczesniej tego nie
> robilem, lepiej wiec dopytac.
>
> Z gory przepraszam za lameriade :) ale po latach zapinania
> na slepo ATA - jazdy z SATA rodza pytanka.
>
> Jak wyglada taka przekladka?
>
> 1. W przejsciowkach jest "tasma" + "zasilanie".
> Czy należy uzyc tego zasilania na przejsciowce?
> Nie wystarczy, ze zasilanie z zasilacza siedzi
> (juz nawet teraz na ATA) bezposrednio w dysku?
> Przeciez wymieniam "sama tasme".

> [...]

1. Musisz podłączyć przez przejściówkę. Konwerter sata-pata też potrzebuje
zasilania.
2. Jak ustawisz w BIOS-e na IDE nic nie potrzeba (przynajmniej ja się nie
spotkałem).
3. Zawsze będą na osobnych kanałach. W końcu do jednego gniazdka dwóch
dysków nijak nie podłączysz. Zworki - w zależności od typu dysku. Jak jest
opcja single to single, jak nie to master.