Re: Laptoki odporne na warunki terenowe?

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 10:24:29 MET DST

> Sporo firm produkowalo laptopy/notebooki odporne
> na warunki terenowe - wode, bloto etc.
>
> Szukam _taniego_ laptopa odpornego glownie na
> bryzgi wody, maly deszczyk ogolnie wilgoc.

Generalnie zainteresuj sie toughbookami panasonika.
Np. taki:
http://allegro.pl/item224034381__kuloodporny_pancernik_panasonic_cf28_toughbook.html
Sam kupilem cf-27 (pII 300MHz i 64MB ram) i dalem dziecku (niecale 3 lata). Tak
naprawde kupilem dwa takie (jeden na czesci, byly po 100zl sztuka :) ), ale
jeden nie byl mi narazie potrzebny.
Dzieciok laptoka gnebi i nic sie zlego nie dzieje (i tak juz 6 miesiecy).

Toughbooki maja touchscreen wiec mozna obyc sie bez myszki (zazwyczaj maja touch
panel). Maja rs-a (jednego) ale maja tez pcmcie pod klapkami wiec mozna rozbudowac.

UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja P***e jakie istotne!!!!!!!!!!:
Jak bedziesz kupowal to upewnij sie ze jest kieszonka z tasiemka do dysku!!!!!!!!!!
Wszystkie toughbooki maja swoje dyski w puszkach z zelem podlaczone przez
tasiemke. Jesli nie ma puszki to moze sie okazac ze laptok jest bezuzyteczny.
Nie do wszystkich typow toughbooka znajdziesz opis zlacza dysku!
Wtedy moze sie okazac ze toughbook z puszka i tasma kosztuje 1000zl a bez tego
100zl :)

> Komputery przenosne byly zawsze raczej poza
> moim zainteresowaniem - moze podpowiecie jakies
> starsze modele, zeby mogl dalej poszperac
> na allegro czy ebayu?
Mozesz tez rozwazyc jakiegos tableta byle z dobrym pokrowcem gumowym.
Cena bedzie pewnie troche wyzsza (bo tablety sa deczko "mlodsze" i nie uda ci
sie kupic takiego z pII300) ale mozesz rozwazyc.

> Potrzebny mi jest sprzet na ktorym odpale W98
> z procesorem 200MHz lub szybszym, ale mysle ze
> 400MHz to max. Pamieci 128MB wystarczy, ale jak

czyli cf-27 wystarczy.
Poszukaj na allegro jest jeden sprzedawca co ma takie ale bez zasilaczy, aku,
napedow i kieszonek (napedy do dokupienia na osobnej aukcji) oraz jeden co
sprzedaje opis jak zrobic kabelek.
Cf27 ma usb wiec naped mozna podlaczyc zewnetrzny.

no i mozesz tez sprobowac u tego:
http://allegro.pl/item224387026_toughbook_panasonic_cf_27_500mhz_kompletny_.html

> bedzie 256MB tez bedzie dobrze ;)
> Dysk dowolny - 20-40GB bedzie az nadto.
> Byloby dobrze gdyby komputer byl zasilany napieciem
> 12V bo bede mial pod reka akumulator samochodowy.
No to dodatkowo przetworniczka. raczej nie widzialem takich laptokow na 12V...

> Dobrze by bylo zeby komputer byl mozliwie maly
> nawet kosztem wygodnej klawiatury np. Nie musi
> byc za to specjalnie lekki. Czas pracy na wbudowanym
> akumulatorze tez nie ma znaczenia.

> AHA - _musi_ miec RSa a najlepiej dwa - bedzie sluzyl
> do zbierania danych w terenie wlasnie przez port RS.

Nie napisalem ile masz kasy.
Jesli kolo 2kzl to kup jakiegos uzywanego cf-28 z allegro

np taki:
http://allegro.pl/item221384351_dotykowy_ekran_panasonic_cf_28_600_256_30_nr10.html

A jak mniej to jednak cf-27 i kombinowanie ze skompletowaniem calosci...

--
Lukasz Sczygiel